art+science 2023: disarming

disarming austrijskog autora Emanuela Goloba predstavlja performativno istraživanje odnosa između odvojenih robotskih ruku, veštačkog okruženja i ljudskih posmatrača. Ovaj rad je deo potrage za potencijalnom budućom ulogom robotike i veštačke inteligencije u našem društvu, a istražuje dvosmislenost razoružavanja kao procesa fizičkog odvajanja i emocionalne povezanosti.

Pokret se može posmatrati kao primarni instinkt (nakon rođenja) i krajnji čin nezavisnosti. Robotski ud, odvojen od tehnološkog tela koje je konstruisao čovek, pokušava da pronađe koncepte za napredne pokrete iako u početku nije bio napravljen za kretanje – ranjiv je, ali odlučan. Paralelno sa prisutnim distopijskim zapletom tehnološke autonomije i osećanjima koja je prate, ovi nespretni pokušaji mogu probuditi saosećanje ili čak izvesnu emocionalnu vezu. Razoružavanje (disarming) oslikava relacioni svet između nezavisnosti i nepomične povezanosti.

O AUTORU

Svojom umetnošću i istraživanjem, Emanuel Golob istražuje današnje odnose ljudi, veštačke inteligencije i robota sa ciljem da alternativne odnose učini telesnim. Paralelno, njegov rad prati promenu ljudske percepcije u vezi sa digitalizacijom. Gollob je diplomirao na Univerzitetu primenjenih umetnosti u Beču sa diplomom istraživanja dizajna (2019). Od 2020. do 2021. bio je rezidentni umetnik u MindSpaces, istraživačkom projektu EU u okviru STARTS inicijative. Od 2020. godine je doktorand i istraživač na Univerzitetu umetnosti u Lincu. Gostovao je 2023. godine u ZKM | Centar za umetnost i medije u Karlsrueu. Golobov rad je izlagan u raznim međunarodnim institucijama, uključujući Smithsonian Arts + Industries Building, Vašington DC (2021); Naučna galerija Melburn (2021); Muzej nauke o umetnosti u Singapuru (2022) i HEK Bazel (2023), između ostalih.

Related post

VRT P.T.I.C.H – Visions of Rapid Transformations: Perception Through Immersive Cinematic Hyperreality is a VR installation by Žiga Pavlovič that explores...

Zenica mog oka 1974 is an immersive new media art installation that explores the history and influence of the tallest chimney...

„Cilj našeg pristupa je da se polje kulture dominantno vizuelnog opažanja usmeri prema otvorenijim interdisciplinarnim saznajno-kreativnim postupcima u kojima je...

„Rilkeova definicija lepote relevantna je za iskustvo istraživanja i stvaranja iz ruševina: ’Jer šta je lepota ako ne sam početak...

EN