Ars elektronika | Program Beogradskog vrta

Uz sve veći rast digitalizacije našeg sveta, zajedno sa rastom naših nada i strahova, četrdeset dve godine nakon osnivanja, a u drugoj godini Kovid pandemije, Ars elektronika se okreće svojim korenima. Platforma za posvećene ljude koji vide budućnost, ali ne u kristalnoj kugli tehnoloških kompanija, već kao odgovornost našeg doba koju su počeli da prihvataju, kao društvenu aktivaciju i osnaživanje, kao izvor analitičke, korektivne i alternativne misli i akcije.

Ars elektronika će u Keplerovim vrtovima ponovo biti festival globalnog umrežavanja podržan od strane više od sto udruženih partnera. S obzirom na to da nije dovoljno samo baciti pogled preko ograde – mi se umrežavamo, otvaramo i delimo naše vrtove kao mesta ideja, inspiracije, uzora i impulsa koji pokreću na razmišljanje.

Beogradski vrt predstavlja publici Festivala šesto izdanje art+science programa koje se fokusira na kreativno i kritičko čitanje i analiziranje sistema veštačke tehnologije, njihovih vrednosti i mogućnosti. Ubrzana hiperprodukcija sadržaja i nesputana proliferacija tehnologije nude lažni (društveni) osećaj ispunjenosti, zbog čega su mnoga ključna pitanja i teme preskočeni ili zanemareni.

Beogradski vrt pretenduje da bude bina za pronicljive diskusije i inspirativna partnerstva austrijskih i internacionalnih kolega u svim povezanim poljima. Kroz jedan otvoren dijalog – ostvaren na osi Dunava između Linca i Beograda, koja takođe uključuje brojne povezane tačke – neguje se i aktivira razmenjivanje znanja, ideja i praksi.

Festival Ars elektronika prvi put je održan 18. septembra 1979. Pilot-izdanje je osmišljeno kako bi se Digitalna revolucija iskoristila kao prilika za sagledavanje potencijalnih budućnosti sa fokusom na ispitivanju spona između umetnosti, tehnologije i društva. Ovom filozofijom, koja je i dan danas geslo Ars elektronike, osnivači festivala udarili su temelje za njen trajni uspeh. Centar Ars elektronika osnovan je 1996. i iz godine u godinu okuplja desetine hiljada dece iz vrtića, predškolaca, učenika i studenata oko pitanja posvećenih digitalizaciji našeg sveta. Trenutno se fokusira na potencijal sledećeg ključne teme: veštačke inteligencije.

Related post

Autor: Žiga Pavlovič VRT P.T.I.C.H: Vizije hitrih preobrazb: dojemanje skozi potopitveno kinematsko hiperrealnost je VR instalacija Žige Pavloviča, ki raziskuje...

Autor: Đejmi Hadrović Zenica mog oka 1974 je imerzivna umetniška novomedijska instalacija, ki raziskuje zgodovino in vpliv najvišjega dimnika v...

„Cilj našeg pristupa je da se polje kulture dominantno vizuelnog opažanja usmeri prema otvorenijim interdisciplinarnim saznajno-kreativnim postupcima u kojima je...

„Rilkeova definicija lepote relevantna je za iskustvo istraživanja i stvaranja iz ruševina: ’Jer šta je lepota ako ne sam početak...

SR