Co(AI)xistence | Žistin Emar

Primitivna inteligencija u interakciji sa ljudskim bićem. Egzistencija pretpostavlja da smo u realnosti i/ili da smo živi. Kroz iskustvo, ljudsko biće i robot pokušavaju da definišu nove perspektive o koegzistenciji u svetu. 

Ovaj rad vođen je kao iskustvo koje stvara umetnički interfejs između podataka i ljudskog pokreta. Akter je licem u lice u interakciji sa robotom koji je animiran oblikom primitivne inteligencije bazirane na neuronskom sistemu, sistemu veštačkog života programiranom u laboratoriji Ikegami na Univerzitetu u Tokiju. Veštačka inteligencija oličava drugačiji način razumevanja stvari, ne-antropomorfno, suštinski kroz donošenje odluka.

Rad se fokusira na nestrukturiranu komunikaciju između dva entiteta koji su u interakciji putem signala; telo i govorni jezik sa svojim drugačijim inteligencijama. Koristeći sistem dubokog učenja, robot može da uči iz svog iskustva sa Mirai Morijamom, japanskim glumcem i plesačem. Humanoidnu inkarnaciju veštačke inteligencije kreirala je laboratorija Išiguro sa Univerziteta u Osaki. Njen svedeni izgled omogućava emotivnu projekciju i otvara prostor za imaginaciju.

Žistin Emar je vizuelna umetnica iz Pariza. Njena dela istražuju nove veze koje se uspostavljaju između naše egzistencije i tehnologija. Kombinovanjem različitih slikovnih medija – od fotografije do videa ili virtuelne realnosti – situira svoj rad na raskrsnici neuronauka, predmeta, organskog života i veštačke inteligencije.
Njen rad je u velikoj meri izlagan širom cele planete, uključujući NRW Forumu Dizeldorfu, Nacionalni muzej u Singapuru, Bijenale savremene umetnosti i Muzej moderne umetnosti u Moskvi, Institute Itaú Culturalu Sao Paulu, Cinémathèque Québécoiseu Montrealu, muzeje Mori Art MOTu Tokiju, Irski muzej moderne umetnosti u Dablinu, Barbikan u Londonu i Svetski muzej u Liverpulu.

Related post

Autor: Žiga Pavlovič VRT P.T.I.C.H: Vizije hitrih preobrazb: dojemanje skozi potopitveno kinematsko hiperrealnost je VR instalacija Žige Pavloviča, ki raziskuje...

Autor: Đejmi Hadrović Zenica mog oka 1974 je imerzivna umetniška novomedijska instalacija, ki raziskuje zgodovino in vpliv najvišjega dimnika v...

„Cilj našeg pristupa je da se polje kulture dominantno vizuelnog opažanja usmeri prema otvorenijim interdisciplinarnim saznajno-kreativnim postupcima u kojima je...

„Rilkeova definicija lepote relevantna je za iskustvo istraživanja i stvaranja iz ruševina: ’Jer šta je lepota ako ne sam početak...

SR