art+science 2023: Fallout

Autorka Iva Kuzmanović kao glavni motiv za svoja ulja na platnu iz serije Fallout uzima prizore eksplozija atomskih i hidrogenskih bombi preuzetih iz video i foto dokumentacije snimljene tokom nuklearnih testova koje je vlada Sjedinjenih Američkih Država sprovodila na Maršalovim ostrvima, na Pacifiku, tokom 40-ih i 50-ih godina 20. veka. Decenijama kasnije, Bikini atol je još uvek kontaminiran i praktično nenaseljen. Na ostrvima se, uz relikte života raseljenog autohtonog stanovništva, nalaze ostaci napuštenih i raspadnutih vojnih postrojenja. Oko ostrva su artificijelne kružne lagune, krateri nastali silinom eksplozija, ispunjeni morskom vodom. Trajno narušeni ekosistem i geografija Bikini atola stoje kao arhe-dokaz modernog antropocena a njegov pejzaž postaje pejzažem posle humanizma. 

O AUTORKI

Iva Kuzmanović je rođena 1984. godine u Beogradu, gde je 2011. diplomirala na Odseku za slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića, na Fakultetu likovnih umetnosti. Od 2007. je članica NKA/ICA, organizacije koja je pod pokroviteljstvom i vođstvom Biljane Tomić tokom deset godina (2000-2010) organizovala internacionalne radionice na kojima je Iva Kuzmanović učestvovala kao umetnica i kulturna medijatorka. Od 2012, kao suosnivačica Umetničkog prostora U10 i redovna članica Kolektiva U10, učestvovala je kao organizatorka, kustoskinja ili umetnica u preko sto pedeset grupnih i samostalnih izložbi i drugih projekata u kulturi i umetnosti. Trenutno pohađa umetničke doktorske studije na Odseku za slikarstvo Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu.

Related post

„Ono što me zanima nije samo fizička sudbina Hartere, nego i širi mehanizam kojim povijest discipliniramo, katalogiziramo i transformiramo u...

Udruženje za zaštitu prirode MACHAON INTERNATIONAL i ukrajinsko-slovački HUB raspisali su otvoren poziv za umetnike koji žele da učestvuju u...

Rad Breathing, multidisciplinarnog umetnika Arnoa Lafon iz Liona, izabran je kao pobednički na drugom otvorenom pozivu Climateurope2  pod nazivom Kroz...

„Ne bih rekao da je ‘očuvanje‘ pravi izraz koji treba da koristimo kada govorimo o industrijskom nasleđu. Mislim da je...

SR