Thymus serpyllum

Knjiga – objekat pod nazivom Thymus serpyllum nastala je kao rezultat eksperimentalnog procesa manipulacije tradicionalne grafičke tehnike poznate kao suva igla u korelaciji sa organskim materijalom i njegovom funkcijom – osušenim i pripremljenim čajem od majčine dušice. Ovaj mehanički, agresivni postupak koji se izvodi nad knjižnim blokom u potpunom je kontrastu sa lekovitim svojstvima biljke koja ga okružuje i prožima. Tekst sakriven u knjizi koji je moguće čitati dodirivanjem mirisne biljke, ukazuje na vezu i neophodnost ova dva sveta koji u istrajnoj međusobnoj borbi ciklično nagrizaju jedan drugi.

Rad nastaje kao rekonstrukcija prvog sećanja iz detinjstva koje autor snažno vezuje za svoju majku, ali će se kroz analizu ispostaviti da se time formira i snažna veza sa prirodom, kako ličnom tako i opštom. U tako nastalom ambijentu publika je u prilici da rukama prođe kroz prosušeni čaj dok lista knjigu koja sadrži tekst koji je vremenom stekao status floskule. Referencom na večitu i uslovnu zavisnost suprotstavljenih svetova unutar jednog ekosistema, koja ovde postaje javna, socijalna ali i lična, publici se pruža prilika da unutar rekonstruisanog sećanja iskusi jedan lekovit ali i opasan svet koji je deo našeg nevidljivog okruženja.

Biografija:
Nikola Radosavljević (Užice, 1991) Osnovne i master studije završio je na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu, gde je trenutno student završne godine doktorskih studija. Dobitnik je više nacionalnih i međunarodnih priznanja i nagrada. U svom radu koristi participativne grafičke prakse, stavljajući akcenat na aktuelne nestabilnosti društva i pitanja kolektivnog pamćenja.

Related post

Autor: Žiga Pavlovič VRT P.T.I.C.H: Vizije hitrih preobrazb: dojemanje skozi potopitveno kinematsko hiperrealnost je VR instalacija Žige Pavloviča, ki raziskuje...

Autor: Đejmi Hadrović Zenica mog oka 1974 je imerzivna umetniška novomedijska instalacija, ki raziskuje zgodovino in vpliv najvišjega dimnika v...

„Cilj našeg pristupa je da se polje kulture dominantno vizuelnog opažanja usmeri prema otvorenijim interdisciplinarnim saznajno-kreativnim postupcima u kojima je...

„Rilkeova definicija lepote relevantna je za iskustvo istraživanja i stvaranja iz ruševina: ’Jer šta je lepota ako ne sam početak...

SR