Presek

Film Presek otkriva jednu smelu i optimističnu viziju budućnosti. Smešten u bliskoj budućnosti, film studija Superfluks se kreće od nasilne sadašnjosti ka kooperativnoj sutrašnjici. Priče o aktivnoj nadi dolaze od onih koji su se borili da preosmisle tehnologiju eksploatacije prirodnih bogatstava, da služe zajednici, podrže prirodu i vrednuju planetarne međuodnose. Pod uticajem dokumentarca Kena Bernsa Zdela prašine (engl. The Dust Bowl), film je smešten u jednu moguću budućnost, nekoliko godina nakon što je moderna tehnologija dovela do porasta rasne, socijalne i ekonomske nejednakosti do tačke pucanja. Priča prati raznovrsne protagoniste koji govore o svojim iskustvima sa modernom tehnologijom i istražuju svoje mesto u budućnosti u kojoj žive. Osnovni cilj filma je da učini budućnost ambijentalne tehnologije opipljivijom, podstičući razmatranje našeg odnosa sa tehnologijom i ohrabrujući stvaranje pravednijeg, raznovrsnijeg sveta koji u središte stavlja iskustva onih koji su najviše marginalizovani među nama.

Biografija:
Studio Superfluks kreira svetove, priče i alate koji provociraju i inspirišu publiku da se zainteresuje za neizvesnost sveta koji se užurbano menja. Studio, koji su osnovali Anab Džejn i Džon Ardern, dobio je pohvale kritike za produkciju dela koja se kreću kroz isprepletanu džunglu naše tehnološke, političke i kulturne scene. Studio je proizveo uticajna futuristička dela za klijente kao što su Google AI, UNDP, IKEA, Kabinet ministara Velike Britanije, dok je izlagao u njujorškom muzeju MoMA, Muzeju Viktorije i Alberta, i na Bijenalu u Veneciji.

Naručioci: Ešanti Ranasing, Džulija Solano, Nikola Olred (Mreža Omidijar)
Strategija i kreativna direkcija: Džon Ardern, Anab Džejn
Režija filma: Anab Džejn, Metju Edžson, Džon Ardern
Produkcija: Metju Edson, Lizi Krauč, Nikola Ferao, Ed Luis, Niko Fijoriti, Lijan Fišer, Natalija Davhalionok
Istraživanje: Arati Krišnan, Juebai Liu, Džej Ovens, Džastin Pikard, Ronda Železni-Grin

Related post

Industrijsko nasleđe kroz art-science naočare Građevinski fakultet Sveučilišta u Rijeci13.06.2025. Konferencija Industrijsko nasleđe kroz art-science naočare predstavlja jednodnevni događaj koji...

„Termocentrala ’Snaga i svetlost’ je za mene prostor tišine koji nosi tragove nekadašnje industrijske moći, ali i primer mesta koje,...

Fotografkinja Tanja Bažalac iz Beograda i pesnikinja Snježana Vračar Mihelač iz Pule, koja živi i radi u Ljubljani, pobednice su...

„Naša metoda – kombinacija digitalne arhivistike, QR kodova i multimedijalnih sadržaja – može poslužiti kao model za očuvanje drugih industrijskih...

SR