Autori: Sz. Berlin ± Panic
Projekat je višeslojan i kombinuje različita profesionalna iskustva članova grupe Sz. Berlin ± Panic, kao što su profesionalno snimanje filmova, snimanje zvuka na terenu, sonifikacija i umetničko-akademsko istraživanje pitanja u vezi sa arhitekturom, napuštenim lokacijama i industrijskim nasleđem. Sz. Berlin ima dugogodišnje iskustvo u izvođenju i istraživanju bivših vojnih i industrijskih lokacija, posebno u kontekstu bivše Jugoslavije. Ove tehnike su razvijene od zvučno-arhitektonske intervencije na Prvom bijenalu mašine vremena u Titovom bunkeru u Konjicu, 2011. godine. Od osnivanja Sz. Berlin ± Panic 2022. godine, ova arhitektonsko-vizuelno-sonična istraživačka praksa je usavršena na nekoliko lokacija u Istri i Rijeci. Istraživanje termoelektrane Snaga i svetlost i njene istorije, i sličnih objekata, uvek je u fokusu umetničko- istraživačkog procesa dua. Ne radi se o pukoj dokumentaciji jedne istraživačke posete lokalitetu, već o svojevrsnoj kompilaciji duha mesta i slojeva istorije koje to mesto nosi.
Film je nastao kao rezultat boravka na lokaciji tokom dužeg vremenskog perioda. Prikazuje rezultat jedinstvene umetničke rezidencije na ugroženom i zaboravljenom mestu kome malo ljudi može da pristupi. Istovremeno osvetljava duh mesta na različite načine, trudeći se da s poštovanjem zabeleži njegovu suštinu. Snimanjem iz više uglova u različitim vremenskim uslovima i delovima dana, film predstavlja jedinstvene vremenske okvire i raspoloženja napuštenog mesta. Generiše zvuk direktno iz arhitekture zgrade, kombinujući ga sa arhivskim i profesionalnim snimcima načinjenim u elektrani. To je kreativan dijalog sa zgradom i njenom istorijom, sa namerom da istakne njenu suštinu i status.
Nadovezujući se na tehnike koje su prvi put korišćene u filmu o napuštenoj elektrani u Vlaškoj, u Istri, film naglašava veličinu i značaj mesta i njegovo trenutno stanje. Fabrika električne energije, koja je nekada osvetljavala grad, pala je u tamu zaborava. Ipak, za one sa umetničkim okom, elektrana i dalje isijava kvalitetom a film je osmišljen da prenese ovaj aspekt njenog značaja. Fokusira se na najznačajnije tačke strukture, krećući se od nejasnih detalja i vizuelnih tekstura do njenih ogromnih dubina i prostranstva. Film prikazuje mesto koje je možda „postalo“ ruševina, ali koje nije izgubilo ni snagu ni svetlost.

N. Panic je filmski reditelj, producent i scenarista. Započeo je svoju filmsku karijeru 1991. godine. Kao deo snimateljskih ili postprodukcijskih ekipa radio je na filmovima Ridlija Skota, Majka Figisa, Biban Kidron, Džona Irvina, Majkla Hofmana, Karolajn Tompson, Rodžera Janga i drugih. Od 2000. godine režirao je, snimao i producirao muzičke spotove, kratke i promotivne filmove, kao i pozorišnu predstavu„Beti Dejvis na ivici“, koja je izvedena širom Velike Britanije, SAD i Singapura. Njegov dokumentarac „I pobednik nije…“ prikazivan je u američkim bioskopima u decembru 2017. godine, a naslovna pesma je ušla u uži izbor za Oskara 2018. godine. Između 2013. i 2015. godine radio je i kao producent audio i promotivnih videa za UNICEF-ov projekat „Davanje priča“, seriju animiranih audio knjiga koje čitaju Rodžer Mur, Majkl Kejn i drugi. Tokom 2022. godine bio je ko-producent dokumentarnog filma „Okeanska vanredna situacija: Struje nade“ za ATI / The CW Network u SAD. Svoju di-džej klupsku karijeru započeo je 1983. u Beogradu. Tokom 90-ih i 2000-ih, bio je rezidentni di-džej u londonskim klubovima Slimelight i Pure Industrial, a gostovao je u klubovima širom sveta kao i na festivalu Exit 2008. godine. Od 2022. godine je deo umetničkog dua Sz. Berlin ± Panic.
Aleksej Monro je autor knjige „Ispitivanje mašina: Lajbah i NSK“ koja je objavljena u Sloveniji, Francuskoj u Nemačkoj. Njegov rad o Lajbahu / NSK objavljen je u mnogim publikacijama, a napisao je i uredio beleške na omotima nekoliko albuma Lajbaha. Njegova glavna istraživačka interesovanja uključuju modernu i industrijsku arhitekturu, i industrijsku i elektronsku muziku. Godine 2010. suorganizovao je i moderirao međunarodni simpozijum o Lajbahu u okviru programa povodom 30. godišnjice Lajbaha, i bio je programski direktor Prvog građanskog kongresa NSK u Berlinu. Sarađivao je na istraživanjima za izložbu „NSK od Kapitala do Kapitala“ 2015. godine u Modernoj galeriji u Ljubljani. Njegova druga knjiga je „Autopsija: Tanatopolis“, o umetničkom i muzičkom projektu iz bivše Jugoslavije / Češke. Uredio je knjigu Građanskog kongresa NSK „Stanje nastajanja“ i bio jedan od urednika knjige „Odeljenje za estetiku: Totalna državna mašina“. Sarađivao je sa Test dept na filmu iz 2021. godine „Zapisi iz podzemlja“. 2023. godine učestvovao je u istraživačkoj rezidenciji R.o.R. u Šempasu, Slovenija, istražujući istoriju arhitekture Nove Gorice. Takođe je interdisciplinarni umetnik (pod imenom Sz. Berlin), sa samostalnim izložbama u Labinu, Hrvatska (2022) i Šempasu, Slovenija (2023). Od 2022. godine je deo umetničkog dua Sz. Berlin ± Panic.