Presek

Film Presek otkriva jednu smelu i optimističnu viziju budućnosti. Smešten u bliskoj budućnosti, film studija Superfluks se kreće od nasilne sadašnjosti ka kooperativnoj sutrašnjici. Priče o aktivnoj nadi dolaze od onih koji su se borili da preosmisle tehnologiju eksploatacije prirodnih bogatstava, da služe zajednici, podrže prirodu i vrednuju planetarne međuodnose. Pod uticajem dokumentarca Kena Bernsa Zdela prašine (engl. The Dust Bowl), film je smešten u jednu moguću budućnost, nekoliko godina nakon što je moderna tehnologija dovela do porasta rasne, socijalne i ekonomske nejednakosti do tačke pucanja. Priča prati raznovrsne protagoniste koji govore o svojim iskustvima sa modernom tehnologijom i istražuju svoje mesto u budućnosti u kojoj žive. Osnovni cilj filma je da učini budućnost ambijentalne tehnologije opipljivijom, podstičući razmatranje našeg odnosa sa tehnologijom i ohrabrujući stvaranje pravednijeg, raznovrsnijeg sveta koji u središte stavlja iskustva onih koji su najviše marginalizovani među nama.

Biografija:
Studio Superfluks kreira svetove, priče i alate koji provociraju i inspirišu publiku da se zainteresuje za neizvesnost sveta koji se užurbano menja. Studio, koji su osnovali Anab Džejn i Džon Ardern, dobio je pohvale kritike za produkciju dela koja se kreću kroz isprepletanu džunglu naše tehnološke, političke i kulturne scene. Studio je proizveo uticajna futuristička dela za klijente kao što su Google AI, UNDP, IKEA, Kabinet ministara Velike Britanije, dok je izlagao u njujorškom muzeju MoMA, Muzeju Viktorije i Alberta, i na Bijenalu u Veneciji.

Naručioci: Ešanti Ranasing, Džulija Solano, Nikola Olred (Mreža Omidijar)
Strategija i kreativna direkcija: Džon Ardern, Anab Džejn
Režija filma: Anab Džejn, Metju Edžson, Džon Ardern
Produkcija: Metju Edson, Lizi Krauč, Nikola Ferao, Ed Luis, Niko Fijoriti, Lijan Fišer, Natalija Davhalionok
Istraživanje: Arati Krišnan, Juebai Liu, Džej Ovens, Džastin Pikard, Ronda Železni-Grin

Related post

Autor: Žiga Pavlovič VRT P.T.I.C.H: Vizije hitrih preobrazb: dojemanje skozi potopitveno kinematsko hiperrealnost je VR instalacija Žige Pavloviča, ki raziskuje...

Autor: Đejmi Hadrović Zenica mog oka 1974 je imerzivna umetniška novomedijska instalacija, ki raziskuje zgodovino in vpliv najvišjega dimnika v...

„Cilj našeg pristupa je da se polje kulture dominantno vizuelnog opažanja usmeri prema otvorenijim interdisciplinarnim saznajno-kreativnim postupcima u kojima je...

„Rilkeova definicija lepote relevantna je za iskustvo istraživanja i stvaranja iz ruševina: ’Jer šta je lepota ako ne sam početak...

SR