AI : Afrička inteligencija

GLUON WIELS Vas pozovaju na premijeru ,,AI: Afrička inteligencija”, najnovijeg filma Mantija Dijavare (Manthia Diawara), u ponedeljak 28. novembra u Cinema Palace, Brisel.

Images: Manthia Diawara, AI: African Intelligence (still), 2022, film. Commissioned by Gluon, Brussels. Courtesy of the artist and Maumaus / Lumiar Cité, Lisbon.

,,AI: Afrička inteligencija” istražuje veze između afričkih rituala posedovanja među tradicionalnim ribarskim selima na atlantskoj obali Senegala i pojave novih tehnoloških granica poznatih kao veštačka inteligencija. Uzimajući u obzir spoj tradicije i modernosti, Diavara postavlja pitanje kako bismo mogli da pređemo od bestelesnih mašina ka humanijoj i duhovnijoj kontroli algoritama. Da li bi Afrika mogla biti kontekst pojave tako nesvakidašnjih algoritama?

Projekcija + Pitanja & odgovori sa Manthia Diawara

Lokacija: Cinema Palace (Boulevard Anspachlaan 85, 1000 Brisel);

Besplatan pristup uz obaveznu registraciju, broj mesta je ograničen.

African Intelligence je projekat Mantija Dijavare za Scientist-In-Residence program, koji je pokrenuo GLUON. Na rezidenciji u studiju Diavara  u Jeneu u blizini Dakara (Senegal) su učestvovali istraživači Tarek Besold(vođa tima bihejvioralnih naučnika, Alpha Health, Telefonica) i Raoul Frese (profesor biofizike, Fakultet prirodnih nauka, fizike i astronomije, VU Amsterdam) na rezidenciju u Ieneu u blizini Dakara u Senegalu. Tokom trogodišnjeg zajedničkog rada, oni su se uključili u različite diskusije sa ciljem da dovedu u pitanje hijerarhiju između umetnosti i empirijskih nauka koja je preovladavala u 20. veku, i pobuditi sumnju u tehnološki i naučni determinizam I na taj način omogućavajući umetnicima da iznesu svoje viđenje stvari.

Manthia Diawara je rođen u Maliju, Zapadna Afrika. Ugledni je profesor komparativne književnosti i filma na Univerzitetu u Njujorku. Diavara je plodan pisac i filmski stvaralac. Njegovi eseji o umetnosti, filmu i politici objavljeni su u Magazinu Njujork Tajms, LA TimesLibérationMediapart  i Artforumu. Objavio je nekoliko knjiga o afričkoj i afroameričkoj kinematografiji. Dijavarini najznačajniji filmovi su: An Opera of the World (2017), Negritude: A Dialogue between Soyinka and Senghor (2016), Édouard Glissant, One World in Relation (2010), Maison Tropicale (2008) i Rouch in Reverse (1995). 

Related post

U četvrtak, 31. oktobra, u Botaničkoj bašti „Jevremovac“, posebnim programom biće obeležen završetak ovogodišnjeg art+science festivala Centar za promociju nauke...

SHARESPACE je otvorio novi poziv za umetnike koji istražuju mogućnosti hibridnog okruženja i XR tehnologija. Futurelab Ars elektronike nudi svoj...

STUDIOTOPIA pokreće svoj novi, drugi po redu, rezidencijalni program, osmišljen da podstakne saradnju između umetnosti i nauke u cilju promovisanja...

„Moj rad predstavlja jednu vrstu kompromisa: on koristi savremenu tehnologiju kako bi predstavio nešto što se ne može videti golim...

SR