AI : Afrička inteligencija

GLUON WIELS Vas pozovaju na premijeru ,,AI: Afrička inteligencija”, najnovijeg filma Mantija Dijavare (Manthia Diawara), u ponedeljak 28. novembra u Cinema Palace, Brisel.

Images: Manthia Diawara, AI: African Intelligence (still), 2022, film. Commissioned by Gluon, Brussels. Courtesy of the artist and Maumaus / Lumiar Cité, Lisbon.

,,AI: Afrička inteligencija” istražuje veze između afričkih rituala posedovanja među tradicionalnim ribarskim selima na atlantskoj obali Senegala i pojave novih tehnoloških granica poznatih kao veštačka inteligencija. Uzimajući u obzir spoj tradicije i modernosti, Diavara postavlja pitanje kako bismo mogli da pređemo od bestelesnih mašina ka humanijoj i duhovnijoj kontroli algoritama. Da li bi Afrika mogla biti kontekst pojave tako nesvakidašnjih algoritama?

Projekcija + Pitanja & odgovori sa Manthia Diawara

Lokacija: Cinema Palace (Boulevard Anspachlaan 85, 1000 Brisel);

Besplatan pristup uz obaveznu registraciju, broj mesta je ograničen.

African Intelligence je projekat Mantija Dijavare za Scientist-In-Residence program, koji je pokrenuo GLUON. Na rezidenciji u studiju Diavara  u Jeneu u blizini Dakara (Senegal) su učestvovali istraživači Tarek Besold(vođa tima bihejvioralnih naučnika, Alpha Health, Telefonica) i Raoul Frese (profesor biofizike, Fakultet prirodnih nauka, fizike i astronomije, VU Amsterdam) na rezidenciju u Ieneu u blizini Dakara u Senegalu. Tokom trogodišnjeg zajedničkog rada, oni su se uključili u različite diskusije sa ciljem da dovedu u pitanje hijerarhiju između umetnosti i empirijskih nauka koja je preovladavala u 20. veku, i pobuditi sumnju u tehnološki i naučni determinizam I na taj način omogućavajući umetnicima da iznesu svoje viđenje stvari.

Manthia Diawara je rođen u Maliju, Zapadna Afrika. Ugledni je profesor komparativne književnosti i filma na Univerzitetu u Njujorku. Diavara je plodan pisac i filmski stvaralac. Njegovi eseji o umetnosti, filmu i politici objavljeni su u Magazinu Njujork Tajms, LA TimesLibérationMediapart  i Artforumu. Objavio je nekoliko knjiga o afričkoj i afroameričkoj kinematografiji. Dijavarini najznačajniji filmovi su: An Opera of the World (2017), Negritude: A Dialogue between Soyinka and Senghor (2016), Édouard Glissant, One World in Relation (2010), Maison Tropicale (2008) i Rouch in Reverse (1995). 

Related post

Grupa umetnika i istraživača sa Univerziteta u Talinu po drugi put dolazi u Beograd da bi nastavila rad na umetničkom...

Centar za digitalnu radoznalost Fakulteta za medije i komunikacije, u saradnji sa CultureHub-om iz Njujorka, poziva vas na trodnevni eksperimentalni...

Institut za filozofiju i društvenu teoriju Univerziteta u Beogradu i Institut za istraživanje i razvoj veštačke inteligencije Srbije organizuju Međunarodnu...

„Mislim da je jedan od naših najvećih problema u savremenom dobu to što ne možemo da definišemo te nove vrste...

SR