disarming austrijskog autora Emanuela Goloba predstavlja performativno istraživanje odnosa između odvojenih robotskih ruku, veštačkog okruženja i ljudskih posmatrača. Ovaj rad je deo potrage za potencijalnom budućom ulogom robotike i veštačke inteligencije u našem društvu, a istražuje dvosmislenost razoružavanja kao procesa fizičkog odvajanja i emocionalne povezanosti.
Pokret se može posmatrati kao primarni instinkt (nakon rođenja) i krajnji čin nezavisnosti. Robotski ud, odvojen od tehnološkog tela koje je konstruisao čovek, pokušava da pronađe koncepte za napredne pokrete iako u početku nije bio napravljen za kretanje – ranjiv je, ali odlučan. Paralelno sa prisutnim distopijskim zapletom tehnološke autonomije i osećanjima koja je prate, ovi nespretni pokušaji mogu probuditi saosećanje ili čak izvesnu emocionalnu vezu. Razoružavanje (disarming) oslikava relacioni svet između nezavisnosti i nepomične povezanosti.
O AUTORU
Svojom umetnošću i istraživanjem, Emanuel Golob istražuje današnje odnose ljudi, veštačke inteligencije i robota sa ciljem da alternativne odnose učini telesnim. Paralelno, njegov rad prati promenu ljudske percepcije u vezi sa digitalizacijom. Gollob je diplomirao na Univerzitetu primenjenih umetnosti u Beču sa diplomom istraživanja dizajna (2019). Od 2020. do 2021. bio je rezidentni umetnik u MindSpaces, istraživačkom projektu EU u okviru STARTS inicijative. Od 2020. godine je doktorand i istraživač na Univerzitetu umetnosti u Lincu. Gostovao je 2023. godine u ZKM | Centar za umetnost i medije u Karlsrueu. Golobov rad je izlagan u raznim međunarodnim institucijama, uključujući Smithsonian Arts + Industries Building, Vašington DC (2021); Naučna galerija Melburn (2021); Muzej nauke o umetnosti u Singapuru (2022) i HEK Bazel (2023), između ostalih.