art+science 2023: Fallout

Autorka Iva Kuzmanović kao glavni motiv za svoja ulja na platnu iz serije Fallout uzima prizore eksplozija atomskih i hidrogenskih bombi preuzetih iz video i foto dokumentacije snimljene tokom nuklearnih testova koje je vlada Sjedinjenih Američkih Država sprovodila na Maršalovim ostrvima, na Pacifiku, tokom 40-ih i 50-ih godina 20. veka. Decenijama kasnije, Bikini atol je još uvek kontaminiran i praktično nenaseljen. Na ostrvima se, uz relikte života raseljenog autohtonog stanovništva, nalaze ostaci napuštenih i raspadnutih vojnih postrojenja. Oko ostrva su artificijelne kružne lagune, krateri nastali silinom eksplozija, ispunjeni morskom vodom. Trajno narušeni ekosistem i geografija Bikini atola stoje kao arhe-dokaz modernog antropocena a njegov pejzaž postaje pejzažem posle humanizma. 

O AUTORKI

Iva Kuzmanović je rođena 1984. godine u Beogradu, gde je 2011. diplomirala na Odseku za slikarstvo u klasi profesora Čedomira Vasića, na Fakultetu likovnih umetnosti. Od 2007. je članica NKA/ICA, organizacije koja je pod pokroviteljstvom i vođstvom Biljane Tomić tokom deset godina (2000-2010) organizovala internacionalne radionice na kojima je Iva Kuzmanović učestvovala kao umetnica i kulturna medijatorka. Od 2012, kao suosnivačica Umetničkog prostora U10 i redovna članica Kolektiva U10, učestvovala je kao organizatorka, kustoskinja ili umetnica u preko sto pedeset grupnih i samostalnih izložbi i drugih projekata u kulturi i umetnosti. Trenutno pohađa umetničke doktorske studije na Odseku za slikarstvo Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu.

Related post

Grupa umetnika i istraživača sa Univerziteta u Talinu po drugi put dolazi u Beograd da bi nastavila rad na umetničkom...

Centar za digitalnu radoznalost Fakulteta za medije i komunikacije, u saradnji sa CultureHub-om iz Njujorka, poziva vas na trodnevni eksperimentalni...

Institut za filozofiju i društvenu teoriju Univerziteta u Beogradu i Institut za istraživanje i razvoj veštačke inteligencije Srbije organizuju Međunarodnu...

„Mislim da je jedan od naših najvećih problema u savremenom dobu to što ne možemo da definišemo te nove vrste...

SR