Nauka i umetnost u Botaničkoj bašti „Jevremovac“: Deveto izdanje art+science festivala

Ovogodišnji art+science festival održaće se od 25. septembra do 31. oktobra, u jedinstvenom ambijentu Botaničke bašte „Jevremovac“. Tematski fokusiran na uticaj čoveka i tehnologije na prirodu i biodiverzitet, deveti po redu program istražuje njihovu međusobnu dinamiku, odnose i posledice. Odabrani umetnici iz Srbije, Italije i Velike Britanije predstavljaju radove koji donose autentična tumačenja i prikaze povezanih tema kontekstualizovanih u okruženju beogradske Botaničke bašte.

Centralni deo programa čini izložba Interlacing, koja obuhvata multimedijalne instalacije, skulpture, video radove i performanse, pružajući publici priliku da doživi interaktivne umetničke vizije koje objedinjuju nauku, tehnologiju i umetnost. Program se oslanja i na značajan jubilej Bašte – obeležavanje 150 godina njenog postojanja. Tokom trajanja programa, posetioci će imati priliku da se upuste u vizuelno putovanje kroz radove lokalnih i međunarodnih umetnika. Među njima, tri dela su nastala u produkciji Centra za promociju nauke i biće premijerno prikazana ovom prilikom, dok su preostali radovi prilagođeni i namenski postavljeni širom prostora na kome se nalazi Jevremovac. Ova pažljivo kurirana izložba, sa dvanaest radova različitih formata, metodologija i medija, donosi inovativnu sintezu umetnosti i nauke, pružajući poseban pečat devetom izdanju art+science programa.

Marko Baroti: FUNGI (foto: Marco Barotti)

„Centar za promociju nauke ima ogromno zadovoljstvo i ništa manji izazov da prvi put u istoriji art+science programa, iniciranog 2014. godine, celokupnu postavku centralne izložbe locira u fantastičan, otvoreni prostor Botaničke bašte. Blago Beograda, koje na ovoj lokaciji postoji punih 150 godina, predstavlja idealnu pozornicu za razgovor o efektima našeg činjenja i nečinjenja, no fokus je na neophodnim merama, odlukama i saradnjama koje moramo da uspostavimo, kako bismo očuvali najveći deo okruženja u kome egzistiramo i kome biološki pripadamo„,  naglašava Dobrivoje Lale Erić, koselektor i koordinator art+science programa. 

Poseban element ovogodišnjeg festivala predstavlja saradnja sa Fakultetom tehničkih nauka Univerziteta u Novom Sadu. Studenti Departmana za softversko inženjerstvo i informacione tehnologije kreiraju mobilnu aplikaciju koja pruža interaktivno iskustvo prolaska kroz baštu i istraživanja njenog bogatog botaničkog fonda, ali i same postavke izložbe Preplitanja.

Festival je organizovan kroz šest tematskih nedelja, pri čemu svaka istražuje aktuelne, raznovrsne aspekte klimatske i društvene krize, i odgovora koji kroz zajednički rad i saradnju nude umetnici i naučnici. Ovakav pristup nudi jedinstveni uvid u ključne ekološke, naučne i tehnološke izazove savremenog doba, kroz fascinantne sinergije između naučnih istraživanja, znanja i spoznaje, i umetničkog izraza.

Grupa autorki: Ekotopije (a+s2022: EkOtisak, Novi Sad; foto: Vladimir Janić / CPN)

Prateći program art+science festivala obuhvata niz radionica, vođenja i susreta sa umetnicima i naučnicima, panel diskusije, predavanja i druge događaje. Kroz interaktivne radionice, učesnici će otkriti inovativne pristupe koji povezuju nauku i umetnost, dok paneli okupljaju stručnjake koji će razgovorati o botanici i naučnim istraživanjima, uticaju tehnologije na prirodu i savremenim umetničkim praksama. Kroz program će se, takođe, predstaviti srodne inicijative, projekti, organizacije i festivali iz Austrije, Rumunije, Hrvatske i Bugarske.Ceremonija otvaranja festivala održaće se u sredu, 25. septembra, sa početkom u 18 časova. Ulaz na ovaj, kao i na sve prateće događaje, je besplatan. Deveto izdanje art+science programa realizuje se u okviru projekta EUropean Digital Deal, kojim rukovodi Ars elektronika iz Linca, a koji je podržan kroz Program Kreativna Evropa Evropske unije.

Related post

Autor: Žiga Pavlovič VRT P.T.I.C.H: Vizije hitrih preobrazb: dojemanje skozi potopitveno kinematsko hiperrealnost je VR instalacija Žige Pavloviča, ki raziskuje...

Autor: Đejmi Hadrović Zenica mog oka 1974 je imerzivna umetniška novomedijska instalacija, ki raziskuje zgodovino in vpliv najvišjega dimnika v...

„Cilj našeg pristupa je da se polje kulture dominantno vizuelnog opažanja usmeri prema otvorenijim interdisciplinarnim saznajno-kreativnim postupcima u kojima je...

„Rilkeova definicija lepote relevantna je za iskustvo istraživanja i stvaranja iz ruševina: ’Jer šta je lepota ako ne sam početak...

EN