Film Sanaz Sohrabi prati tehničku i društvenu isprepletanost između infrastrukture nafte i kamere tokom operacija British Petroleuma u iranskom naftnom pojasa. Rad se fokusira na paralelnu proizvodnju geoloških i etnografskih istraživanja, putem amaterskih geoloških snimaka i zvaničnih filmskih snimaka koje proizvodi BP. Smešten na spoju između naučnih i tehnoloških studija i medijske arheologije, film stvara arhivsku konstelaciju sa dosad neviđenim slikama i filmskim snimcima snimljenim tokom ovih seizmografskih testova. Scene ekstrakcije kreiraju CGI mape i prostorne prikaze unosom geoloških fotografija iz vazduha u ranoj fazi istraživanja i panoramskih filmova snimljenih širom iranske naftne koncesije u softver za veštačku inteligenciju. Spajanjem arhivskog i spekulativnog načina predstavljanja geološke prošlosti, film otkriva problematične tačke i neslaganja između arhivske i proživljene istorije ekstrakcije i ekološke propasti nakon toga.
O AUTORKI
Sanaz Sohrabi je istraživačica vizuelne kulture i umetnica-filmografkinja. Sohrabi radi sa esejističkim filmom i instalacijom kao svojim sredstvom istraživanja kako bi istražila promenjive i migratorne staze između nepokretnih i pokretnih slika, spajajući istorijski kontinuitet i arhivsku temporalnost. Sohrabi je diplomirala na Fakultetu lepih umetnosti Univerziteta u Teheranu i magistrirala na Školi Instituta za umetnost u Čikagu. Trenutno je doktorantkinja na Univerzitetu Konkordija, Montreal, Kanada.