Predavanja o budućnosti veštačke inteligencije

U okviru ciklusa koji organizuje Laboratorija za digitalno društvo [DigLab] Instituta za filozofiju i društvenu teoriju, tokom novembra će biti organizovana dva zanimljiva predavanja: predavanje Nine Sing (Neena Singh), 9. novembra, i predavanje Kasije Hmijelinski (Kasia Chmielinski), 28. novembra.

Oba predavanja su deo onlajn ciklusa predavanja „„Budućnost veštačke inteligencije (AI):
Društveni i kulturalni aspekti“. U ciklusu učestvuju međunarodni stručnjaci, koji će govoriti o filozofiji veštačke inteligencije, AI u postdigitalnoj estetici, kulturnim uticajima AI, AI (u) umetnosti, ne-ljudskoj agentnosti, društvenim transformacijama vođenim veštačkom inteligencijom i, generalno, našoj koegzistenciji sa veštačkom inteligencijom i digitalnim tehnologijama u svim aspektima svakodnevnog života.

Nina Sing je projektna menadžerka u VUB-u (Slobodni univerzitet u Briselu) i radi u Centru za znanje o podacima i društvu, centralnom mestu za pravne, društvene i etičke aspekte podataka i primene veštačke inteligencije u Flandriji, Belgija. Njen glavni fokus je na projektu amai!, koji ima za cilj informisanje i osnaživanje građana u Flandriji primenom metoda građanske nauke kako bi se razvila rešenja za društvene izazove pomoću veštačke inteligencije. Takođe, radi na temi etike u praksi i posebno je interesuje ukrštanje umetnosti i tehnologije, sa fokusom na podatke, veštačku inteligenciju i etiku. U istraživačkoj grupi imec-SMIT VUB, donedavno je bila ključni član DataBuzz tima, koji organizuje radionice za učenike u Briselu  o  pismenosti o podacima i medijima kroz mobilne laboratorije.

Kasija Hmijelinski (they/them) su suosnivač/ica projekta Data Nutrition, inicijative koja gradi alate za ublažavanje pristrasnosti u veštačkoj inteligenciji, i saradnik/ca na Univerzitetu Stanford fokusiran/а na izgradnju odgovornih sistema podataka. Prethodno su bili na pozicijama u Ujedinjenim nacijama (OCHA), američkoj digitalnoj službi (EOP / OMB), MIT Media Labu, McKinsey & Company i Googlu. Takođe su kreator/ka multimedijalnih priča, čiji su rad podržale organizacije kao što su Rokfeler fondacija, Sandens institut, Vision Maker Media i NPR. Kada ne razmišlja o podacima, Kasjia obično vozi bicikl ili posmatra ptice na severoistoku Sjedinjenih Američkih Država.

Related post

Grupa umetnika i istraživača sa Univerziteta u Talinu po drugi put dolazi u Beograd da bi nastavila rad na umetničkom...

Centar za digitalnu radoznalost Fakulteta za medije i komunikacije, u saradnji sa CultureHub-om iz Njujorka, poziva vas na trodnevni eksperimentalni...

Institut za filozofiju i društvenu teoriju Univerziteta u Beogradu i Institut za istraživanje i razvoj veštačke inteligencije Srbije organizuju Međunarodnu...

„Mislim da je jedan od naših najvećih problema u savremenom dobu to što ne možemo da definišemo te nove vrste...

SR