Skriveni život korisnika Amazona

Instalacija Žuane Molj, zasnovana na analizi pretraživanja, suočava nas sa ekološkim otiskom kupovine knjige preko sajta amazon.com. Ovaj rad baca svetlo na Amazonovu često zanemarivanu, ali agresivnu eksploataciju njegovih korisnika, koja je ugrađena u srž poslovnih strategija takozvanih internet kompanija.
Kupovina knjige „Život, lekcije i pravila za uspeh Džefa Bezosa“ primorava kupca da prođe kroz 12 različitih interfejsa napravljenih od mnogobrojnih linija koda. Sve u svemu, umetnica je uspela da prati 1307 različitih zahteva za sve vrste skripti, što bi predstavljalo 8724 stranice štampanog koda i 87,33 MB podataka. Amazonov poslovni model je zasnovan na „opsesivnom fokusu na kupca“, što podrazumeva kontinuirano praćenje njihovog ponašanja kako bi se povećali prihodi.
Štaviše, sva energija potrebna za učitavanje ovih podataka efektivno je prebačena na kupca, koji je na kraju preuzeo ne samo deo ekonomskih troškova Amazonovog procesa monetizacije, već i deo njegovog uticaja na životnu sredinu.

Žuana Molj
Umetnica je i istraživačica iz Barselone/Berlina, čiji rad kritički istražuje način na koji tehno-kapitalistički narativi utiču na alfabetizaciju mašina, ljudi i ekosistema. Njene glavne istraživačke teme uključuju materijalnost interneta, nadzor, praćenje na mreži, društveno profilisanje i interfejse. Svoj rad je predstavljala u renomiranim institucijama, muzejima, univerzitetima i na festivalima širom sveta.

Podržano od strane Evropske platforme za medijsku umetnost (EMAP) koju sufinansira Evropska unija

Related post

Međunarodna konferencija i forum EMERGE 2024: Etika uspostavljanja veštačke inteligencije, održana od 11. do 13. decembra u Beogradu, okupila je...

Kroz međunarodni Otvoreni art+science poziv u okviru projekta Climateurope2 stvaraocima se pruža mogućnost da kroz kolaboraciju istraže potencijal klimatskih podataka,...

Grupa umetnika i istraživača sa Univerziteta u Talinu po drugi put dolazi u Beograd da bi nastavila rad na umetničkom...

Centar za digitalnu radoznalost Fakulteta za medije i komunikacije, u saradnji sa CultureHub-om iz Njujorka, poziva vas na trodnevni eksperimentalni...

SR